Photo-Secession

67153_3892093902557_1195573679_nLa inceputul anului 1902, Alfred Stieglitz anunta existenta unei noi organizatii numite „Photo-Secession”, un grup dedicat promovarii fotografiei ca forma artistica. Numele grupului sugera faptul ca promotorii acestuia urmareau sa sparga barierele limbajului conventional si plictisitor. De fapt, acestia erau dedicati, mai mult sau mai putin, stilului pictorialist, favorizand subiecte care apartineau genului traditional, promovate de generatii de artisti conventionali, si tehnici care tindeau sa ascunda realitatea intrinseca a fotografiei in spatele unei oarecare aure, manevrand negativul pentru a crea efecte artistice (desen, schita, pictura in ulei etc.). Membrii grupului au fost alesi de Stieglitz, 17 la numar, si un numar dublu de asociati. Printre membrii fondatori se enumerau: Gertrude Käsebier, Edward Steichen, Clarence H. White si Joseph Keiley.
Pana in 1910, membrii gruparii s-au impartit in doua tabere: unii continuau sa manipuleze negativele si print-urile pentru a crea efecte non-fotografice, iar altii considerau ca aceasta manipulare distrugea tonul si textura, fiind nepotrivita fotografiei. Curand, gruparea s-a dizolvat.
Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s